DIY: Marmeren pennenhouders

Deze leuke pennenhouders maakte ik met marmerfolie. Het idee vond ik op Pinterest en tijd heb ik momenteel nog zat, dus ik ben er maar meteen aan begonnen. Niet duur, niet moeilijk en super mooi!

DSCN8468

Wat heb je nodig?

DSCN8452

  • schaar of mes
  • snijmatje
  • potlood of pen
  • meetlat
  • lintmeter
  • marmerfolie
  • blikken

Hoe ga je te werk?

1. Was je blikken meteen na gebruik uit, ander kunnen ze vieze geurtjes veroorzaken (geloof me).

dscn8461.jpg

2. Meet de afmetingen van de blikken. Om de omtrek te meten kan je best gebruik maken van een lintmeter, dat werkt fijner. Bij mij had het kleine blik een hoogte van 5,1 cm en het grote was 10,35 cm hoog. Beide blikken hadden een omtrek van 24 centimeter en enkele millimeters, maar om zeker te zijn maakte ik er 25 cm van. Pech hebben, was nog net een beetje te weinig. Mik dus zeker op 25,5 of 26 cm, knippen of snijden kan je nadien nog altijd.

TIP: Snijmatjes (€1,79 voor een A3-formaat) en -mesjes zijn nu bij Action te koop!

dscn8462.jpg

3. Neem een pen of potlood erbij en teken je oppervlak op de achterkant van de marmerfolie. De folie kan je kopen bij een doe-het-zelfzaak zoals Gamma of Brico voor €5,99. Mijn rol bevat een vel van 45 cm breed en maar liefst 2 m lang. Daarmee kan ik nog van alles doen!

Drukwerk

4. Knip de oppervlakken uit en kleef ze voorzichtig op de blikken. Als je de folie toch per ongeluk een beetje scheef hebt geplakt, dan is dat niet zo erg. Je kan de folie gemakkelijk er weer afhalen en opnieuw op plakken. Probeer dat natuurlijk niet te vaak te doen, want dan verliest de folie aan kleefkracht.

5. Prop je mooie marmeren pennenhouders helemaal vol met allerlei prullen: pennen of potloden, gommen, oorbellen, paperclips, uitgeknipte krantenletters voor anonieme brieven … Je bedenkt het maar. Succes!

Liefs, Laura

7 gedachtes over “DIY: Marmeren pennenhouders

Geef een reactie

