In de kijker: EliseDingen op YouTube

Als het om post en creativiteit gaat, dan is het YouTube-kanaal van EliseDingen zeker één van mijn favoriete online plekjes! Het was ook gelijk de eerste keer dat ik echt geïnteresseerd was in vlogjes. Ontdekken wie Elise is? Klik op ‘meer’!

Eerst wil ik even zeggen dat ik deze rubriek heb aangepast van snailmail… naar ‘In de kijker’. Gewoon, omdat ik het mooier vind klinken en het omvat meer algemene dingen. Goed, nu het leuke deel!

Elise beschrijft zichzelf als creatief, een tikje chaotisch, vrolijk, enthousiast en eigenwijs. Hmm, kan ik mezelf best ook wel in vinden! Ze post wekelijks op woensdag en zondag een video en vlogt onder andere over shoplogjes en snail mail. Regelmatig toont Elise de vorderingen in haar bullet journal of test ze nieuwe spulletjes uit. Zo gooide ze laatst nog een video online waarbij ze de layered stamps van Action uitprobeert.

DSC09433

Ik stelde Elise enkele vragen over snail mail en de antwoorden wil ik natuurlijk graag met jullie delen! Neem zeker eens een kijkje op haar website of Instagram-account, of abonneer op haar YouTube-kanaal!

Wat vind je zo bijzonder aan snail mail?

Iets versturen via de post kan soms zo’n aangename verrassing zijn. Een kaartje als iemand jarig is of juist wanneer je iemand wilt steunen. Dat is toch fijn? Snail mail geeft daar wat mij betreft nog een extra dimensie aan. Je steekt er tijd in, doet moeite voor iemand om iets moois te maken. En tegelijk is het voor mijzelf ook nog eens ontspanning en leuk om te doen 🙂 Een goede combinatie!

Collage3-01

Welke drie tips kan jij beginners aanraden?

Eigenlijk heb ik maar één tip en dat is: Gewoon doen! Probeer het uit. Combineer verschillende soorten papier met elkaar. Gebruik stickers, vrolijke tape of lint. Combineer tekeningetjes met plaatjes die je knipt uit tijdschriften. Eigenlijk is niets fout. Alles mag!

Wanneer kwam je voor het eerst in contact met snail mail?

Ik schreef altijd al brieven met een tante. En op vakantie stuurde ik het liefst de halve klas een kaartje. Post is (voor mij) iets magisch. Maar sinds ik een YouTube-kanaal heb en een bijbehorend Instagram-account heb ik echt snail mail ontdekt. Daar is zoveel inspiratie te vinden! En ik kreeg ook steeds vaker post van creatieve kijkers. Zo ben ik het zelf ook meer gaan versturen.

Collage1-01-01

Waar haal jij je ideeën en inspiratie?

Grotendeels van Instagram, wanneer ik andere snailmailers opzoek. Maar ook gewoon uit het alledaagse. Eten en drinken kan een heel leuk thema zijn voor snail mail. Of maak het iets specifieker en ga voor een (tropisch) fruitthema. Ook plantjes of cactussen kan een leuk thema zijn. Maar mocht je echt even inspiratie op willen doen dan kun je altijd op Instagram en YouTube van alles vinden.

Welke vijf dingen heb je absoluut nodig om leuke post te verzenden?

In ieder geval een pen en postzegel, haha. Maar wat ik zelf altijd leuk vind zijn kleine goodies meesturen zoals gift tags, theezakjes, een aantal stickers. Ook kun je met de papier blokken van de Action hele leuke snail mail maken. Natuurlijk stop ik er een briefje bij met iets wat ik heb meegemaakt of vragen voor de ontvanger er op. En kijk af en toe ook eens bij de DIY-spullen van de Wibra en Zeeman, daar vind je soms ook leuke dingen!

Collage2-01

Neem echt eens een kijkje op Elises kanaal, want wat ze doet is allemaal zo leuk. Ze is ook zo ontzettend lief en vrolijk en ik krijg altijd veel inspiratie van haar vlogjes! Zo, dat was het weer voor vandaag. Ik kruip lekker de zetel in vandaag!

Liefs Laura

 

Geef een reactie

