Verbeelding Book Challenge #update1

Ondertussen is er weer een maand verstreken sinds het eerste bericht over de Verbeelding Book Challenge georganiseerd door Kathleen van verbeelding.org. Kijk mee welke boeken ik ondertussen al uit heb!

Ik sloeg erin om vier boeken te lezen deze maand, terwijl ik normaal amper één boek lees per maand. Het feit dat ik vakantie heb, speelt wel een rol natuurlijk, maar toch ben ik tevreden!

  • Een boek met meer dan 700 pagina’s // De Vallei – Krystyna Kuhn

Ik moet eerlijk toegeven dat dit boek een gebundelde versie is van de eerste drie delen van de reeks. Maar hé, die 874 pagina’s zaten in één boek, dus … Het eerste deel, Het Spel, las ik ooit toen ik een jaar of veertien was. Ik had het ontleend uit de bibliotheek, maar jammer genoeg hadden ze de vervolgdelen destijds nog niet. Laatst kwam ik dit gebundelde exemplaar tegen in de kringloopwinkel en nog geen week later had ik deze betonblok van een boek al verteerd. De Vallei heeft wat weg van een thrillerboek, iets waar ik normaal liever ‘nee’ tegen zeg, maar ik ben toch blij dat ik het heb afgerond na zes jaar! Ah, wacht… Error: er is blijkbaar nog een vervolg. Nog maar eens op zoek naar deel 4, dus!

  • Een boek met minder dan 200 pagina’s
  • Een boek geschreven door meerdere auteurs
  • Een boek geschreven door iemand die jonger is dan jou
  • Een waarvan er wereldwijd minstens 100.000 exemplaren werden verkocht // Het Diner – Herman Koch

Het Diner had ik even goed kunnen klasseren bij ‘Een boek dat iedereeen en z’n moeder al heeft gelezen, behalve jij’, maar daarbij kan ik nog wel een tiental boeken opsommen die er beter bij passen (Tirza, De Aanslag, Lord of the Rings. Not even touched them.)  Dit boek was leuk, maar niet wauw.

  • Een self published boek
  • Een boek gepubliceerd in 2017
  • Een boek geschreven door een celebrity
  • Een boek met een titel die meer dan vier woorden telt
  • Een boek met een titel die bestaat uit één woord // Blogboek – Kelly Deriemaeker

Het Blogboek vind ik zooo een fantastisch boek. Ik heb het helemaal uitgelezen en de post-its staken er langs alle kanten uit, zoveel inspiratie! Ook als ik even niet weet wat te bloggen dan sla ik het boek even open en hup, honderd nieuwe ideeën. Als je blogt of wilt beginnen met bloggen, is dit zeker een aanrader!

  • Een boek met een kleur in de titel
  • Een boek met een nummer in de titel
  • Een boek met een illustratie op de cover
  • Een non-fictie boek
  • Een boek over boeken of waarin boeken een belangrijke rol spelen
  • Een boek over reizen of waarin een reis een belangrijke rol speelt // Het Rosie Project – Simsion Graeme

Het Rosie Project gaat over Don Tillman, een man met een autismespectrumstoornis die op zoek is naar een vrouw. Hij ontmoet Rosie, geen kandidaat voor zijn Echtgenoteproject, maar wel een vrouw met wie hij naar New York gaat om te achterhalen wie Rosies vader is. De reis naar New York is belangrijk voor Don omdat hij zo leert dat planningen en tijdsschema’s niet altijd nodig zijn. Het Rosie Project is gewoon zo’n hilarisch boek dat ik het op twee dagen uit had. Het vervolg, Het Rosie Effect, staat ook op de to-read-lijst en komt waarschijnlijk bij ‘Een boek met een illustratie op de cover’ terecht!

image1

  • Een boek over muziek of waarin muziek een belangrijke rol speelt
  • Een boek waarin één van de seizoenen centraal staat
  • Een boek waarin meerdere generaties van één familie aan bod komen
  • Een boek gepubliceerd voor je geboren werd
  • Een boek dat je al een keertje las
  • Een ver-van-je-bed-boek oftewel een boek dat zich aan de andere kant van de wereld afspeelt
  • Een boek dat zich afspeelt in een land waar je al een keertje op reis bent geweest
  • Een boek uit de bibliotheek
  • Een boek dat je leende van een vriend(in) of een mede-Verbeelding-Book-Club-lid
  • Een boek met een vleugje magie erin
  • Een boek dat je ooit op school moest lezen om te zien wat je er nu van denkt of om het eindelijk te lezen omdat je het toen niet las
  • Een boek dat iedereen en z’n moeder al heeft gelezen, behalve jij
  • Een boek dat in ergens ter wereld op de verbannen lijst staat
  • Een eerste deel in een reeks

 

Geef een reactie

