DIY: Pimp je confituurpot!

Deze gepimpte confituurpot maak je in een handomdraai! Ideaal voor als je geen zin hebt om lang bezig te zijn of een hoop materiaal boven te halen. Ook is dit een héél goedkoop projectje! Mijn speelgoedbeest vond ik nog in de kast en de confituurpot lag in de glasbak. Secondelijm leende ik uit mijn vaders werkkist en de spuitlak had ik nog van een ander project!

Wat heb je nodig?

  • een confituurpot
  • een speelgoeddier
  • secondelijm
  • spuitlak
  • krant

DSCN7934

Hoe ga je te werk?

1. Was de confituurpot en het deksel goed af met warm water en wat zeep. Zorg ervoor dat er geen papierresten blijven hangen. Tip: gebruik een ijzersponsje of Cif.

2. Leg de krant op je werkoppervlak. Lijm je plastic dier op het deksel van de pot. Laat de lijm zijn werk doen en wacht een kwartiertje voor de zekerheid.

3. Zet je deksel op een plateau of iets dat je in elk geval kan opheffen. Zo kan je na het spuiten de plateau gemakkelijk in een binnenruimte zetten om stof en vliegjes te vermijden. Bedek de plateau met krantenpapier.

4. Spuit het deksel en het dier in een kleur naar keuze. Ik had de kleur goud nog omdat ik die vaak gebruik, maar een opvallender kleurtje zou ook niet mis zijn! Een spuitbus kost twee à drie euro bij Action, bijvoorbeeld deze, maar bij een speciaalzaak als Brico of Gamma tel je al gauw een euro of vijf.

5. Laat voldoende drogen. Kijk op je spuitbus hoe lang je best wacht vooraleer je er kan aanzitten.

DSCN7902

Dit vind ik de perfecte snelle en low budget DIY! Buiten het wachten op de lijm en de lak, gaat alles erg vlug vooruit. Zeker proberen!

Liefs, Laura

Geef een reactie

